УКР
назад
Курси валют
Кредити
Іпотечний калькулятор

Реєстрація ПП, ФОП в Україні

Фізична особа має право здійснювати підприємницьку діяльність тільки після реєстрації в державних органах та отримання відповідного дозволу. Відкрити ПП в Україні нескладно. Для цього буде потрібно лише зібрати документи і пройти процедуру реєстрації. Зробити це можна самостійно або вдавшись до послуг компаній, що спеціалізуються на даному виді діяльності. Такі фірми скорочують і спрощують реєстраційний процес. Ознайомитися з докладною інструкцією як отримати дозвіл на здійснення підприємницької діяльності та дізнатися, що таке ФОП в Україні можна прочитавши нашу статтю. Викладена в ній інформація дозволить розібратися у всіх нюансах оформлення.

Що означають поняття СПД, ТОВ, ФОП та інші

При первинному зверненні до держорганів для реєстрації підприємницької діяльності людина зіткнеться з величезною кількістю абревіатур, в яких можна легко заплутатися. Перед тим як відкрити ПП важливо визначитися з майбутньою формою організації. Вона вплине на ставку оподаткування.

Почнемо з найпростішої і для багатьох зрозумілою абревіатурою ПП або ВП. Приватний або індивідуальний підприємець - це фізична особа, яка займається якимось видом комерційної діяльності. Знаючи дане визначення не складно розібратися що таке ФОП, тому що це той же ІП тільки перефразований українською – «фізична особа-підприємець». Якщо дослівно перекладати це позначення на російську, то воно буде звучати як «фізична особа-підприємець» або скорочено ФОП.

ФОП (ФОП) - це тільки фізособа. Ним може бути, як громадянин України, так і іноземний громадянин, зареєстрований відповідним чином. Головна особливість даного визначення в тому, що підприємець веде комерційну роботу від свого імені. Якщо є бажання зареєструватися як юр особа, то форма організації буде змінена.

ПП відрізняється від ФОП тим, що може бути організовано не однією особою, а групою осіб. До того ж ПП має право брати до себе на роботу найманих осіб. Приватному підприємцю легше перейти до юридичної формі, досить заснувати Статутний фонд від імені юрособи.

Але на цьому різноманітність видів скорочень не закінчується. Нерідко в документах і усному мовленні доводиться чути абревіатуру СПД-суб'єкт підприємницької діяльності. Під цими літерами мається на увазі фізособа або юрособа, яка має необхідну реєстрацію і веде свою діяльність законно. Під ці букви сьогодні підходять всі види організаційно-правових форм.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ (ТОВ) – це така організація, в якій спочатку закладається статутний капітал. Його можна ділити на частки за кількістю засновників товариства або передавати в одні руки. Кожен член статутного капіталу несе відповідальність строго в рамках зазначеної частки і не більше. ТОВ є юридичною особою, тобто володіє великою різноманітністю прав і можливостей в порівнянні з ПП або ФОП. Це найпоширеніша форма комерційної діяльності в Україні.

АТ (АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО) – організація в якій статутний капітал переведений в акції, з єдиною номінальною вартістю. Чим більше акцій сконцентровано в руках власника, тим більшу вагу він має при прийнятті рішень.

Приватне акціонерне товариство (ПрАТ) відрізняється від АТ тільки тим, що випущені ним акції можуть поширюватися тільки у вузькому колі осіб. Кількість акціонерів ПрАТ не може перевищувати 100 осіб. Якщо їх більше, то слід переходити до іншої форми реєстрації.

ПАТ (ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО) дозволяє розміщувати акції обома способами – і в приватному порядку, і публічно, що дає серйозний вибір варіацій. Кількість акціонерів Необмежена.

Порівнюючи всі організаційно-правові форми можна з упевненістю сказати, що найпростіше і зручніше оформити ФОП. Як це зробити швидко і без додаткових витрат читайте нижче.

Що потрібно для реєстрації, документи

Відкрити ФОП може кожна повнолітня людина. Процедура реєстрації регламентується Законом № 755-IV від 15.05.2003 року. Відповідно до сучасних правових норм отримати дозвіл на здійснення підприємницької діяльності можна онлайн або особисто.

Документи можуть бути подані одним із зручних для майбутнього підприємця способом:

  1. Через держреєстратора, органи місцевого самоврядування або держадміністрацію.
  2. За допомогою нотаріуса.
  3. Поштою з описом вкладених в конверт документів.

У всіх випадках важливо дотримуватися послідовність процесу подачі. Слід також враховувати, що папери пред'являються заявником особисто, при пред'явленні паспорта, що засвідчує особу людини. Якщо документи передаються через довірену особу, то важлива наявність завіреної довіреності та паспорта довірителя.

Реєстрація ФОП онлайн в Україні здійснюється на сайті Єдиного державного веб-порталу електронних сервісів. Піти таким шляхом, може тільки зареєстрований на порталі людина, яка отримала кваліфіковану електронний підпис (КЕП) в уповноваженій організації. Список уповноважених видавати КЕП осіб наведено на сайті czo.gov.ua/ca-registry.

За допомогою КЕП можна не тільки подавати заявку на реєстрацію ПП, але і в подальшому вести податкову звітність.

Щоб розібратися до кінця як зареєструвати ФОП, слід ознайомитися з обов'язковим переліком паперів, без яких пройти реєстрацію не вдастьс.

Які документи потрібні для відкриття бізнесу:

  1. Заява про держреєстрацію фізособи. Воно пишеться на спеціальному бланку №1716/5, який був розроблений і затверджений Мін'юстом України 19 травня 2020 року. У формі заповнюються всі рядки і вибирається вид оподаткування. При онлайн подачі система сама вставить всі потрібні реквізити, заявник просто звірить дані і підпише його за допомогою КЕП.
  2. Заява про застосування спрощеної системи оподаткування. Подається додатково до стандартної форми тільки в паперовому вигляді. Заява подається на уніфікованому бланку №308, затверджений наказом Мінфіну від 16 липня 2019 року.
  3. Паспорт або тимчасове посвідчення громадянина України. Для іноземців підійде будь-який інший документ, що засвідчує їх особу.
  4. Копія ІПН фізичної особи.

Всі бланки повинні бути українською мовою або перекладені українською. Інші бланки не можуть бути потрібні понад зазначений список.

Ми розібралися як відкрити ФОП, залишилася справа за малим & ndash; дізнатися про терміни розгляду і вартості процедури.

Вартість і терміни процедури реєстрації

Відповідно до статті 26 Закону №755 державна реєстрація проводиться у стислі терміни. Це зроблено з метою всілякого сприяння розвитку підприємництва в Україні. Документи для відкриття ФОП розглядаються протягом 24 годин. Тобто буквально через добу заявнику дається відповідь щодо його заявки.

Зверніть увагу, що Закон не зобов'язує схвалювати всі запити, тому замість позитивного рішення людина може отримати відмову в реєстрації. Детальніше про причини відмови читайте нижче.

Відкриття ФОП може вкластися в 24 години тільки за умови, що всі папери були надані, а заява заповнена вірно. Важливо і час подачі запиту. Якщо заявник звернувся у вихідний або святковий день, то йому доведеться дочекатися початок роботи держорганів. Правило про 24 години поширюється тільки на робочий час.

Якщо ніяких причин для відмови немає, то заявник отримує дозвіл. Одночасно з цим до податкової передаються документи про формування нового ПП. У даних вказується і обрана форма оподаткування.

На цьому процес реєстрації закінчується, але залишається ще одне питання – ціна. Відкрити ПП в Україні за вартістю може різнитися. Процедура абсолютно безкоштовна і державі не доведеться виплачувати ніякого мита за розгляд заявки і видачі дозволу. Але це не означає, що ніяких матеріальних витрат не доведеться нести. Нотаріальне оформлення довіреностей і завірення копій документів здійснюється платно, кінцева сума безпосередньо залежить від кількості проведених дій. Для іноземців переклади паперів також обійдуться недешево. Не варто забувати про необхідність робити копії, збирати документи, заповнювати заявки. Якщо все це передається в руки фахівців, то їм необхідно оплатити за надані послуги. Таким чином безкоштовна процедура все одно зажадає деяких фінансових витрат.

Можливі причини відмови в реєстрації

У статті 27 Закону про реєстрацію фізосіб №755 перераховані підстави, які можуть призвести до відмови в реєстрації приватного підприємця України. До переліку увійшли такі пункти:

  1. Надані не всі документи.
  2. Бланки та папери не відповідають встановленим нормам (прописаним у статті 15 Закону).
  3. Зазначені заявником відомості не відповідають тому, що написано в документах. Неуважність може зіграти злий жарт із заявником, тому необхідно акуратно заповнювати поля.
  4. Надані дані відрізняються від того, що зазначено в Єдиному держреєстрі.
  5. Серія та номер паспорта або номер облікової картки платника податків не сходяться з даними ДПС та ПФУ.

Якщо одна з невідповідностей була виявлена, то розгляд бланків призупиняється на 15 днів. Заявнику надсилається повідомлення про прийняте рішення і причини припинення, одночасно з цим дані розміщуються на порталі електронних сервісів. У відведений час фізична особа повинна спробувати усунути розбіжності, зібравши необхідні документи або виконавши інші дії. Якщо людина вклалася у відведені 15 днів. То розгляд поновлюється.

Далі процедура може піти двома шляхами. При повному усуненні виявленого розбіжності заявка задовольняється і ФОП реєструється в стандартному режимі. На порталі електронних сервісів з'являється замітка про те, що процес врегулювання.

Відмова може надійти і в тому випадку, якщо у заявника вже відкрито підприємництво або існують обмеження на ведення такого виду діяльності. Наприклад, наявність прострочень по кредитами в Україні може стати приводом для відмови (мова йде про злісну несплату). В цьому випадку отримати дозвіл можна тільки після виплати боргових зобов'язань.

Несанкціонована відмова може бути оскаржена в судовому порядку.

Ключові етапи реєстрації

Реєстрація ФОП може проводитися самостійно або за допомогою посередника. Якщо майбутній підприємець вирішив довірити оформлення іншим особам, то вся його обов'язок зводиться лише до підбору довіреної. В Україні безліч фірм надає послуги з реєстрації ФОП.

При самостійному оформленні важливо розуміти, що таке реєстрація ФОП і з чого почати. Існує кілька місць куди можна звернутися для вирішення даного питання:

  • ЦНАП (центр надання адміністративних послуг). Звертатися варто в найближче відділення;
  • Об'єкти держреєстрації, які акредитовані для надання таких послуг;
  • Нотаріус, який візьме всі турботи на себе.

Поетапна інструкція як оформити ФОП:

  1. Збираються документи за обов'язковим переліком.
  2. Складаються установчі документи.
  3. Визначається адреса реєстрації підприємця. Він може бути зареєстрований за фактичним місцем прописки або в іншому місці, яке буде призначене для ведення комерційної діяльності.
  4. Пакет паперів подається реєстратору або дається заявка онлайн.
  5. Після затвердження запиту та реєстрації нового ПП, видається виписка із зазначенням виду діяльності та дати реєстраційних дій, а також завізовані примірники установчих документів.
  6. При необхідності виготовляється гербова печатка (необов'язково).
  7. Кожен вид діяльності отримує унікальний код, затверджений Держслужбою статистики.
  8. Відкривається розрахунковий рахунок у банку.
  9. ПП вноситься в бази фондів соціального та медичного страхування, а також Пенсійного фонду.

Проходження всіх зазначених етапів дозволяє говорити про те, що ФОП зареєстрований і можна приступати до здійснення безпосередньої діяльності.

Закрыть
Заберіть свою позику!
Позика від 100 гривень, з будь-якою кредитною історією! Перша позика під 0.01%, тільки сьогодні!